Hartic har alla funktioner du behöver för att jobba smart, effektivt och systematiskt med arbetsmiljön. Här hittar du alla detaljer.
Filtrera på ett område
Det spelar ingen roll om du sitter vid en dator eller springer på fältet. Hartic fungerar i en smartphone likväl som på en 100" TV. Du behöver ingen app.
Du får alla nya versioner gratis, löpande och automatiskt.
Du får notifikationer i realtid i systemet samt på mejl, exempelvis när det finns en ny undersökning att besvara eller när du blivit tilldelad en uppgift.
Välj ditt eget personliga språk i applikationen. Inom kort lanserar vi engelska som språk i applikationen och fler kommer därefter.
Med våra smarta påminnelser höjer du svarsfrekvensen och således även sanningshalten i dina undersökningar.
Hartic innehåller många vyer över din organisation, där vad du ser styrs av vilka funktioner du väljer att använda och behörigheter.
Du schemalägger alla dina pulsar och andra undersökningar för hur lång tid framåt som du önskar. Jobba effektivt och skapa årshjulet direkt.
Ladda upp företagets logotype och få Hartic att se ut som du vill.
De flesta funktioner är helt anonyma. Exempelvis kan aldrig en användare spåra vad någon annan användare svarat på en puls eller en eNPS-undersökning, oavsett vilka roller användarna har.
Vi arbetar kontinuerligt för att se till att både personlig data och affärsinformation lagras i enlighet med GDPR. Se våra Allmänna villkor och Personuppgiftspolicy.
Du kan lägga till hur många användare du vill och betalar endast för det antal säten du använder.
Samla all information om personalen direkt i Hartic. Välj om du vill hålla det enkelt eller föra in alla uppgifter om medarbetarna.
En användare kan ha rollen Administratör, Ledare eller Medarbetare. Beroende på roll ser och kan du utföra mer eller mindre olika saker.
När du delar in din organisation i olika team kan du arbeta mycket detaljerat och effektivt med alla anställda.
Du kan byta roll på en användare när och hur ofta du vill.
Med några knapptryckningar och tillsammans med våra mallar importerar du smidigt hela din organisation.
Via ett fysiskt eller digitalt möte tar vi dig som Administratör genom verktyget så att du får den bästa starten. Med fördel låter du även dina Ledare medverka.
Skriv direkt till vår duktiga kundservice och få hjälp och svar online.
Du kan alltid nå oss via e-post.
Ibland kan det vara enklare att prata och då kan du givetvis direkt ringa vår kundservice eller våra tekniker.
Vi bygger löpande upp vår kunskapsbank med inspiration, artiklar, mallar osv. för att stötta dig i utvecklingen av din organisation.
Relationer byggs mellan människor. Som systemägare får du en dedikerad kontaktperson som lyssnar, delar kunskap och visar nya funktioner.
Pulsarna är hjärtat i Hartic. Med dem skapar du insikter och förstår människorna inom organisationen och jobbar systematiskt med arbetsmiljön.
För att få valid data och kunna vidta rätt åtgärder behöver du jobba med smarta pulsar. Hartic är förberett med alla mallar du behöver.
Du har tillgång till alla frågor och påståenden i vårt bibliotek. Dessa bygger på forskning och erfarenhet så att du mäter det du avser att mäta.
I många pulsar kan du välja att byta ut några påståenden eller frågor och hittar då mängder av alternativ i biblioteket.
Hartic är enkelt att jobba med och du ser tydliga resultat för alla områden, team, svarsfrekvenser och mycket mer.
Vi brukar ofta säga att det viktigaste är inte ditt resultat idag utan hur det utvecklar sig. Följ din organisations utveckling löpande.
Se anonyma kommentarer från medarbetarna som hjälper dig och dina chefer att utveckla verksamheten.
Se hur ni presterar mellan olika avdelningar och grupper inom er egen organisation.
Låt cheferna lägga tiden på det viktigaste i vardagen när ni jobbar med Hartic som ett smart chefsstöd, och där ni alltid tar adekvata beslut.
Ladda ned resultat för vidare distribution.
Ta reda på om dina medarbetare skulle rekommendera sin arbetsgivare till en vän via en enkel undersökning.
Få en tydlig bild av hur stor andel av organisationen som är ambassadörer, passiva samt kritiker.
Bilden av er som en attraktiv arbetsgivare stärks med tiden och utifrån de insatser ni gör (läs pulsar). Se hur er eNPS förändras.
Ta temperaturen på medarbetarna med en enkel fråga: Hur är känslan just nu? Ett enkelt sätt att få en överblick på välmående och stressnivåer. Undersökningen är inte anonym.
Se direkt hur dina medarbetare mår just nu.
Se hur dina medarbetares välmående utvecklas över tiden och finn mönster som skapar förutsättningar för en god hälsa.
Låter medarbetarna ge feedback och information direkt till sin chef som hjälper dem att öka välmåendet och minska stressen.
När en medarbetare besvarat en undersökning och lämnat en kommentar kan chefen direkt ge feedback genom att gilla och svara. Parterna kan därefter fortsätta ha en dialog direkt i systemet.
Ta ett fast grepp om ditt eget mående. Se ditt individuella resultat på olika områden som bygger på Pulsar, Välmående och eNPS. Alla systemroller har denna funktion.
Genom enkla grafer och tabeller får du ta del av ditt individuella mående och välbefinnande.
Det viktigaste är kanske inte vilket resultat du har vid ett specifikt tillfälle utan hur det utvecklar sig. Följ din utveckling över tid.
Du får personliga råd som bygger på dina resultat i Hartic. Se vad du själv kan jobba med oavsett vilken roll du har i systemet.
Ta tag i din hälsa genom att skapa uppgifter som bygger på de personliga råd Hartic rekommenderat dig.
Beroende på vilket resultat organisationen eller specifika team får i pulsarna får du förslag på rekommenderade åtgärder som du kan tilldela som en uppgift till dig själv eller en chefskollega.
I Hartic kan du skapa vilka uppgifter du vill. Många användare använder verktyget som sin personliga att-göra-lista.
Uppgifter som härrör från en pulsåtgärd kan du tilldela en kollega. Det är bara Administratörer och Ledare som kan tilldela och ta emot uppgifter.
Du ska inte behöva använda andra system än Hartic för att arbeta med din organisation. Här både tilldelar du och följer upp med tydliga deadlines.
Välj mellan olika status för dina uppgifter och lägg till information i form av kommentarer.
Arbeta nära ditt team när du samlar medarbetarsamtal och utvecklingssamtal direkt i Hartic.
Samla hela medarbetarresan i vår plattform.
Hantera avtalen på ett och samma ställe.
Skapa, dela, signera och spara.
Bygg dina egna enkäter precis som du vill.
Fler än 50 anställda? Vi har lösningen för dig.
Vid önskemål kan vi bistå dig när Hartic ska presenteras för organisationens medarbetare.
Exportera personallistor direkt från Hartic för användning i dina andra system.
Olika företag kan ha olika behov och då kan givetvis våra HR-specialister hjälpa dig med att skräddarsy era pulsmallar.
Jämför din organisation med branschens standard och hur andra branscher presterar.