Liksom vi för en kort tid sedan införde en smidigare hantering av dina team, kan du nu lika enkelt hantera din organisation. Denna produktuppdatering effektiviserar ditt arbete som Administratör i Hartic.
Kom ihåg att ni kan välja att ha flera Administratörer i Hartic. Många kunder väljer att ha en till tre användare med denna systemroll just för att flera ska kunna administrera organisationsträdet.
En användarens profil hittar du via menyvalet Organisation → Användare. Klicka dig vidare till önskad profil i listan därefter. Din egen profil kommer du enkelt åt högst upp till höger i applikationen.
Hantera din organisation
För att genomföra en ändring klickar du på knappen 🖋️ Redigera som finns högst upp till höger på varje profilsida.
Under rubriken Organisation hittar du tre olika huvudområden.
Närmaste chef innebär helt enkelt vem som är användarens chef. För att kunna tilldelas närmaste chef behöver personen ha systemrollen Ledare eller Administratör. Bocka för den användare som ska ha denna roll. Kan du välja flera chefer? Nej, systemet bygger på att en användare enbart kan ha en närmaste chef ur organisatoriskt hänseende.
Under valet Personal hittar du samtliga användare i Hartic. Bocka för de personer som ska tillhöra den profil du befinner dig på. Notera att Personal inte syns för Medarbetare då det inte är möjligt för dem att ha personalansvar i systemet.
Längst ned ser du de Team du är Ägare till och/eller Medlem.
Varför är det viktigt med en väl uppsatt organisation?
Det är av flera skäl viktigt att du som Administratör säkerställer att kopplingarna mellan användare är korrekt uppsatta i Hartic. Inte minst möjliggör detta för Ledare att jobba hållbart med sina medarbetare och team.
Den populära funktionen Välmående bygger på att du har rätt tilldelad personal, då du enbart ser resultat och kommentarer för din egen personal. Läs mer om funktionen här.