Åtgärder
Hartic ger era chefer smarta, rekommenderade åtgärder både på organisations- och teamnivå så att de snabbt kan fokusera på rätt insatser för att stärka arbetsmiljön. Systemet gör analysen åt er, vilket frigör tid för att leda och ett effektivt arbetsmiljöarbete på alla nivåer.
Struktur i vardagen
Rekommendationer
Uppgifter, tilldelning och ansvar
En säker och hållbar arbetsmiljö
En trygg och hälsosam arbetsplats kräver ständig uppmärksamhet på arbetsmiljön. Som arbetsgivare behöver du löpande följa upp arbetsförhållandena och snabbt identifiera eventuella risker. Om något inte fungerar som det ska, ligger ansvaret på dig att agera och genomföra nödvändiga åtgärder för att förebygga sjukdomar och skador.
Genom systematiskt arbetsmiljöarbete får du en tydlig struktur för att arbeta proaktivt med arbetsmiljön. Det gör det möjligt att inte bara upptäcka problem tidigt utan också skapa en tryggare arbetsplats där alla trivs och kan prestera på topp.
Med Hartic och de rekommenderade åtgärder du får löpande, blir arbetsmiljöarbetet en naturlig del av verksamheten, och inte bara något du hanterar när problem redan uppstått.
Rekommenderade åtgärder
Med Hartic får era chefer rekommenderade åtgärder anpassade både för hela organisationen och för specifika team. Istället för att lägga tid på att analysera och gissa vilka insatser som behövs, ger Hartic direkt vägledning så att ni kan agera snabbt och fokusera på det som gör skillnad för er arbetsmiljö.
Oavsett om det gäller en åtgärd som omfattar hela verksamheten eller är riktad till en enskild grupp, hjälper Hartic chefer att prioritera rätt. De slipper lägga tid på tidskrävande analyser och kan istället ägna sig åt att leda och utveckla. När Hartic gör en del av förarbetet blir arbetsmiljöarbetet både effektivt och proaktivt.
Med vårt systemstöd är ni alltid redo att skapa positiva förändringar på alla nivåer i organisationen, från övergripande beslut till teamfokuserade insatser.
Skapa uppgifter, tilldela och följ upp
Du kan jobba med åtgärder genom att tilldela dem som uppgifter, antingen till dig själv eller till kollegor inom organisationen. Det här gör det enkelt att omsätta insikter till handling.
Hartic fungerar dessutom som din personliga att-göra-lista. Du kan skapa uppgifter precis som du vill och hålla koll på allt från rekommenderade åtgärder till egna initiativ. För de som är Administratörer eller Ledare finns även möjligheten att tilldela uppgifter till andra i teamet, så att inget hamnar mellan stolarna.
Välj olika status för dina uppgifter och lägg till kommentarer vid behov, allt för att tydliggöra arbetet.
Boka en personlig demo
Vi älskar trevliga pratstunder och ser fram emot att höra mer om dig och den organisation du är en del av.
Stora som små företag i alla möjliga branscher använder Hartic för att digitalisera, förenkla och systematisera sitt arbetsmiljöarbete.
Det ska vara enkelt att göra rätt!
Fyll i formuläret så hör vi inom kort av oss för att boka in ett möte med dig.