Åtgärda och följ upp
För att skapa en trygg och hälsosam arbetsplats krävs kontinuerlig koll på arbetsmiljön och snabba åtgärder vid identifierade risker. Med ett systematiskt arbetsmiljöarbete får du den struktur som behövs för att arbeta proaktivt, upptäcka problem tidigt och skapa en miljö där man mår bra.
Proaktiva insatser
Åtgärder och råd
Uppgifter, tilldelning och ansvar
Jobba proaktivt med arbetsmiljön
Att skapa en trygg och hälsosam arbetsplats handlar om att ha koll på arbetsmiljön – hela tiden. Som arbetsgivare behöver du regelbundet hålla ögonen på hur arbetsförhållandena ser ut och vara snabb på att identifiera eventuella risker. Om något är fel är det ditt ansvar att ta tag i det och göra de förändringar som krävs för att förebygga sjukdomar och skador.
Med ett systematiskt arbetsmiljöarbete får du den struktur som behövs för att jobba proaktivt med arbetsmiljön. Det hjälper dig att inte bara upptäcka problem tidigt, utan också att skapa en tryggare arbetsplats där alla mår bra och kan prestera sitt bästa.
Genom att arbeta systematiskt visar du att du bryr dig om dina medarbetares välmående och säkerställer att arbetsmiljöfrågor blir en naturlig del av vardagen och inte något man bara hanterar när något redan har gått fel.
Smarta stöd för rätt åtgärder
Med Hartic får dina chefer ett smart verktyg som gör vardagen enklare. Istället för att slösa tid på att försöka lista ut vad som behöver göras, ger systemet rekommenderade åtgärder som bygger på era resultat. På så sätt kan ni alltid ta rätt beslut och fokusera på det som verkligen betyder något för er arbetsmiljö.
Oavsett din roll i organisationen får du dessutom personliga råd baserade på just dina resultat. Det betyder att du får konkreta tips på vad du kan förbättra och arbeta med – anpassade efter dina behov.
Med Hartic har du alltid rätt stöd för att göra skillnad, oavsett var du befinner dig i organisationen.
Skapa uppgifter, tilldela och följ upp
I Hartic får du konkreta åtgärdsförslag baserade på din organisations eller ditt teams resultat. Dessa förslag kan enkelt tilldelas som uppgifter, antingen till dig själv eller till en kollega, vilket gör det lätt att direkt omsätta insikter till handling.
Verktyget fungerar dessutom som din personliga att-göra-lista. Du kan skapa uppgifter precis som du vill och hålla koll på allt från rekommenderade åtgärder till egna initiativ. För de som är Administratörer eller Ledare finns även möjligheten att tilldela uppgifter till andra i teamet, så att inget hamnar mellan stolarna.
Välj olika status för dina uppgifter och lägg till kommentarer vid behov, allt för att tydliggöra arbetet.
Boka en personlig demo
Vi älskar trevliga pratstunder och ser fram emot att höra mer om dig och den organisation du är en del av.
Stora som små företag i alla möjliga branscher använder Hartic för att digitalisera, förenkla och systematisera sitt arbetsmiljöarbete.
Det ska vara enkelt att göra rätt!
Fyll i formuläret så hör vi inom kort av oss för att boka in ett möte med dig.